سپاهان و فولاد همه را شوکه کردند

افکار نیوز چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 14:30
در پی اتفاقات اخیر و آسیب‌هایی که در جریان حملات دشمن به زیرساخت‌های صنعتی کشور وارد شده، یک تصمیم مهم و تأثیرگذار فوتبال ایران را در آستانه شوک تازه‌ای قرار داده است.

بر اساس نامه رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به سازمان لیگ فوتبال، دو باشگاه سپاهان و فولاد خوزستان تا اطلاع ثانوی اجازه حضور در هیچ‌یک از مسابقات رسمی را نخواهند داشت.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که این دو باشگاه، به ‌عنوان نمایندگان اصلی صنایع بزرگ کشور، به ‌طور مستقیم تحت تأثیر شرایط به ‌وجود آمده قرار گرفته‌اند و فعالیت شرکت‌های پشتیبان آنها با اختلال مواجه شده است. به همین دلیل وزارت صمت اعلام کرده تا زمان بازگشت شرایط به حالت عادی و ازسرگیری فعالیت‌های صنعتی، امکان حضور این دو تیم در رقابت‌ها وجود ندارد.

با همه این‌ها ابعاد این تصمیم فراتر از حذف موقت این دو تیم است. سپاهان و فولاد، دو ضلع مهم از ساختار رقابتی لیگ برتر محسوب می‌شوند و کنار رفتن آن‌ها عملا تعادل مسابقات را به‌هم می‌زند.

به همین دلیل، این نامه می‌تواند تاثیر مستقیمی بر تصمیم‌گیری سازمان لیگ درباره ادامه مسابقات داشته باشد؛ سناریوهایی مثل تعویق کامل لیگ، توقف موقت یا حتی لغو ادامه رقابت‌ها حالا بیش از هر زمان دیگری جدی شده‌اند.

در همین راستا، خبرنگار مهر خبر داده که جلسه‌ای مهم ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور مسئولان ارشد ورزشی و نهادهای ذی‌ربط در حال برگزاری است؛ نشستی که قرار است درباره یکی از مهم‌ترین تصمیمات این فصل فوتبال ایران تعیین تکلیف کند.

جلسه‌ای که خروجی آن می‌تواند حتی مسیر لیگ فصل آینده را هم به ‌طور کامل تغییر دهد! با کنار رفتن دو تیم بزرگ و شرایط خاص کشور، لیگ برتر حالا در وضعیتی قرار گرفته که هیچ سناریویی دور از ذهن نیست. 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.