نبود برنامه‌ریزی مناسب برای مهار سیلاب‌ها در خراسان جنوبی

خبرگزاری مهر دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10
بیرجند- عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: برنامه‌ریزی مناسبی برای مهار سیلاب‌ها در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خزیمه‌نژاد ظهر دوشنبه در کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان اظهار کرد: از ۳۵ دشت استان، ۹ دشت غیرقابل تخصیص است و در سایر دشت‌ها نیز با کسری تجمعی مواجه هستیم؛ به‌طوری‌که سال گذشته ۱۳۰ میلیون مترمکعب کسری تجمعی در خراسان جنوبی ثبت شده است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه براساس برنامه، برای ۷۵ درصد آب تجدیدپذیر برنامه‌ریزی شده، میزان برداشت به ۵۸۰ میلیون مترمکعب می‌رسد که نشان‌دهنده وضعیت نامناسب استان در این حوزه است.

خزیمه‌نژاد با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسبی برای مهار سیلاب‌ها در استان انجام نشده است، ادامه داد: نظارت بر اجرای سازگاری با کم‌آبی به دانشگاه بیرجند واگذار شده تا به‌عنوان نهادی بی‌طرف، اقدامات لازم را تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۶ انجام دهد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.