تمرکز سازمان زمین‌شناسی بر توسعه اکتشافات و اقتصاد مقاومتی

صدا و سیما یکشنبه 23 فروردین 1405 - 19:56
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز برنامه‌ریزی جامع سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با تمرکز بر توسعه اکتشافات و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خبر داد.

تمرکز سازمان زمین‌شناسی بر توسعه اکتشافات و اقتصاد مقاومتی

به گزارش تحریریه معدن خبرگزاری صداوسیما، رئیس سازمان زمین‌شناسی، با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی»، وحدت و امنیت ملی را پیش‌نیاز رونق اقتصادی دانست و گفت: سازمان زمین‌شناسی نقش مهمی در تأمین داده‌های پایه، تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و شناسایی ذخایر معدنی دارد و این ظرفیت در خدمت اهداف اقتصاد ملی قرار گرفته است.

محمود فاطمی عقدا، از تدوین برنامه پنج‌ساله اکتشافی خبر داد که براساس آن، تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مقیاس‌های هدف‌گذاری‌شده و تعیین پهنه‌های مستعد اکتشاف در سراسر کشور دنبال می‌شود. فاطمی عقدا افزود: در کنار این برنامه بلندمدت، هر سال یک برنامه عملیاتی یک‌ساله نیز تعریف می‌شود.

وی همچنین به اجرای طرح تحول زمین‌شناسی اشاره کرد که از سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دارای صلاحیت آغاز شده است.

به‌گفته وی، بخش قابل‌توجهی از اجرای طرح به این نهاد‌ها واگذار شده و سازمان وظیفه نظارت و ارزیابی را برعهده دارد. رئیس سازمان ابراز امیدواری کرد که این طرح در آینده نزدیک در بخش‌های مختلف کشور، به‌ویژه در شمال‌غرب و استان یزد، به نتیجه برسد.

فاطمی عقدا با تأکید بر اهمیت مشارکت مردمی و خصوصی در اقتصاد مقاومتی گفت: برای تأمین مواد اولیه صنایع، جلسات متعدد با مراکز استانی برگزار شده و تلاش می‌کنیم با همکاری کامل بخش خصوصی، الگوی موفقی از مشارکت دولت و مردم ارائه دهیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.