
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پناهی که بهعنوان فرمانده تیم «سحر» (تیم حمایت روانی جمعیت هلالاحمر شهرستان قدس) فعالیت میکند، با اشاره به شرایط دشوار روزهای گذشته گفت: در عملیاتها از امدادگران ۱۸ و ۱۹ ساله تا نیروهای باتجربه حضور داشتند و همه با روحیهای جهادی و گمنام، بدون لحظهای تردید پای کار بودند.
وی با توضیح وظایف تیمهای حمایت روانی افزود: پس از اتمام عملیات اولیه و انتقال مصدومان، تیمهای روانپزشک و روانشناس وارد عمل میشوند تا به خانوادههایی که عزیزانشان را از دست دادهاند یا با صحنههای تلخ مواجه شدهاند، آرامش و حمایت لازم را ارائه کنند.
پناهی نقش زنان در این حوزه را برجسته دانست و گفت: در بحرانهای جنگی، حضور بانوان امدادگر بسیار مؤثر بود.
خانمها توانستند در بخش حمایت روانی به شکلی جدی وارد عمل شوند و بسیاری از صحنههای سخت را مانند یک مرد پای کار بایستند.
این موضوع برای ما افتخارآفرین است که زنان توانمند ایرانی چنین نقشی را بر عهده گرفتند.
این امدادگر هلالاحمر یکی از لحظات متفاوت فعالیت خود را حضور ناگهانی در یک صحنه عملیات مشترک با همسرش، «حسن قوامی» از نیروهای هلالاحمر، عنوان کرد و گفت: وقتی ناگهان فهمیدم همسرم هم در همان محل حضور دارد، حس غرور عجیبی داشتم. اینکه هر دو در کنار هم برای نجات مردم تلاش میکردیم، احساس ارزشمندی زیادی داشت.
او با اشاره به هشدارهای مسئولان درباره احتمال حمله مجدد جنگندهها به مناطق هدف قرارگرفته، شرایط عملیات را «پراضطراب و بغرنج» توصیف کرد و افزود: در همان لحظه که باید نگران جان مردم و گرفتارشدگان زیر آوار باشی، این نگرانی هم هست که ممکن است دوباره همان نقطه هدف قرار گیرد.
پناهی با تأکید بر اینکه «خدمت به مردم و امدادگری برای او افتخار است»، از نقش رسانهها در بازتاب تلاشهای امدادگران قدردانی کرد و گفت: امیدوارم بیشتر درباره فعالیتهای هلالاحمر و تلاشهای امدادگران، بهویژه زنان، روایتگری شود.