واکنش روسیه به اظهارات ونس درباره مذاکره با ایران

عصر ایران یکشنبه 23 فروردین 1405 - 16:36
اگر طرف آمریکایی به دنبال توافق است، باید برای چندین دور مذاکره همراه با جلسات متعدد در سطح کارشناسی آماده باشد. این الفبای دیپلماسی است.

میخائیل اولیانوف به اظهارات جی دی ونس در باره مذاکره با ایران پس از عدم توافق در اسلام آباد، واکنش نشان داد و گفت: اگر طرف آمریکایی به دنبال توافق است، باید برای چندین دور مذاکره همراه با جلسات متعدد در سطح کارشناسی آماده باشد.

به گزارش عصر ایران، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آیا معاون رئیس جمهور واقعاً انتظار داشت که در عرض چند ساعت به توافقی در مورد چنین موضوع پیچیده و چندوجهی دست یابد؟

این امر در صورتی امکان‌پذیر بود که فقط یک طرف آماده تسلیم شدن باشد (که در این مورد چنین نیست).

اگر طرف آمریکایی به دنبال توافق است، باید برای چندین دور مذاکره همراه با جلسات متعدد در سطح کارشناسی آماده باشد.

این الفبای دیپلماسی است.

جی دی ونس چه گفته بود؟

جی دی ونس بامداد روز یک شنبه پس از عدم دستیابی به توافق با هیات ایران در اسلام آباد، در یک کنفرانس خبری گفت: با وجود ۲۱ ساعت مذاکرهٔ فشرده، هنوز توافقی که رضایت هر ۲ طرف را جلب کند، حاصل نشده است.

ونس گفت: آن‌ها ترجیح دادند شرایط ما را نپذیرند. هیئت ایرانی چیزی قوی که تأیید کند ایران به‌دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست؛ ارائه نکرده است. در مذاکرات با ایران کاستی‌هایی وجود دارد.

 وی افزود: هیئت پاکستانی تلاش‌های قابل‌توجهی برای نزدیک‌کردن دیدگاه‌های طرفین انجام داده است. خبر بد این است که ما به توافق نرسیده‌ایم. بنابراین، ما درحالی به آمریکا بازمی‌گردیم که توافقی حاصل نشده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.