
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما امیر انصاری،گفت:این اقدامات در راستای حفاظت از محیط زیست، بهبود کیفیت آن و پیشگیری از آلودگیهای آب، خاک و هوا صورت گرفته است.
وی افزود:در سال گذشته، علاوه بر پایش واحدهای مذکور، ۶۴۳ اخطاریه رفع آلودگی صادر شده و تعدادی از واحدها نیز به دلیل عدم رعایت قوانین و تداوم آلودگی، به مراجع قضایی معرفی شده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:این پایشها شامل بررسی عملکرد صحیح سامانه های کنترل آلایندگی هوا، وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، شبکه پایش آنلاین و نحوه مدیریت پسماند بوده است. مواردی چون خاموش کردن فیلترها یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور، منجر به صدور اخطاریههای زیستمحیطی برای واحدهای متخلف شده است.