۴۰ سال تلاش آمریکا نابود شد؛ واشنگتن شکست سنگینی خورد

افکار نیوز یکشنبه 23 فروردین 1405 - 14:09
تحلیلگر نظامی و افسر پیشین اطلاعات آمریکا به شکست فاحش واشنگتن در برابر ایران و نابودی تمام روابط راهبردی این کشور اذعان کرد.

 اسکات ریتر تحلیلگر نظامی و افسر پیشین اطلاعات نیروی دریایی آمریکا در یک مصاحبه تاکید کرد: حملات علیه ایران آمریکا را از تمام شرکای اصلی خود محروم کرد.

وی اضافه کرد: این روند عملا باعث از بین رفتن ناتو و انزوای کشورهای عربی شد. این حملات اشتباه راهبردی فاحشی بود. تمام جهان تغییر کرده است. من این تحولات را عامل پایان دادن به امپراتوری می دانم.

ریتر تصریح کرد: ترامپ و روبیو از خارج کردن ۱۰۰ هزار نیرو از اروپا صحبت کرده اند. این پیام یک دفاع جمعی است. تحولات یک ماه و نیم گذشته در ایران باعث شد ۴۰ سال از تلاش های آمریکا برای جذب متحدان در سراسر جهان را نابود کند.

وی گفت: تمام روابط راهبردی آمریکا که موضع ژئوپولیتیک ما را طی ۴۰ سال گذشته مشخص می کرد به ویژه در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از بین رفت. این یک شکست راهبردی سنگین برای آمریکا است. موضوع از درگیری صرف با ایران فراتر رفته است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.