سرریز سد چراغ‌ویس سقز؛ افزایش بارندگی‌ها پنج سد کردستان را لبریز کرد

خبرگزاری مهر یکشنبه 23 فروردین 1405 - 12:15
سنندج- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از سرریز سد چراغ‌ویس سقز خبر داد و اعلام کرد: در پی افزایش بارندگی‌های سال آبی جاری، پنج سد مهم استان به مرحله سرریز رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آریانژاد پیش از ظهر یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در پی بارش‌های مناسب سال آبی جاری، سد چراغ‌ویس سقز به مرحله سرریز رسید و هم‌اکنون وضعیت منابع آبی استان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر سد چراغ‌ویس، سدهای زیویه، گاران، زریوار و سبدلو نیز سرریز کرده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده افزایش قابل توجه ذخایر آبی در استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به میزان بارندگی‌ها در سال جاری گفت: میانگین بارش در استان به ۴۱۵ میلی‌متر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ثبت ۲۸۲ میلی‌متر، رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ سد در استان کردستان وجود دارد که مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان است و بهره‌برداری از سایر سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

آریانژاد خاطرنشان کرد: تداوم این شرایط می‌تواند نقش مهمی در تأمین آب بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و شرب در ماه‌های پیش‌رو داشته باشد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.