اوج تقاضای مصرف برق به مرز ۳۹ هزار مگاوات رسید

دنیای اقتصاد یکشنبه 23 فروردین 1405 - 00:03
اوج تقاضای مصرف برق در هفته سوم سال ۱۴۰۵ به ۳۸۷۵۵ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد کاهش یافت. به گزارش وزارت نیرو، بیشینه تقاضای مصرف برق کشور در هفته سوم سال ۱۴۰۵ در روز پنج‌شنبه (بیستم فروردین ماه) به ۳۸۷۵۵ مگاوات رسید. لازم به توضیح است این میزان مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۴۹۸۱۷ مگاوات بوده است که در سال جاری، ۲۲ درصد کاهش یافت. میزان تقاضای مصرف انرژی برق در طول روز اشاره شده، ۸۰۹.۹۷۲ مگاوات ساعت بوده است که نسبت به ‌روز مشابه سال قبل، ۲۵ درصد کاهش یافت. همچنین کاهش تقاضای انرژی برق از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۱ درصد گزارش شده است. بر اساس این گزارش، میانگین دمای وزنی کشور در روز اشاره شده، 14.6 درجه سانتیگراد بوده است که نسبت به ‌روز مشابه سال قبل، ۸ درجه کاهش نشان می‌دهد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.