انجام بیش از ۲۹ میلیون سفر نوروزی

خبرگزاری مهر شنبه 22 فروردین 1405 - 18:08
معاون وزیر میراث فرهنگی از انجام بیش از ۲۹ میلیون سفر نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انوشیروان محسنی بندپی معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نوروز امسال با شرایطی کم‌سابقه برگزار شد؛ سفرهای نوروزی نه تنها تفریح، بلکه ابزاری برای بازگرداندن آرامش و تاب‌آوری اجتماعی بود، به‌گونه‌ای که بیش از ۲۹ میلیون سفر در کشور ثبت شد

وی تاکید کرد: نوروز امسال شاهد تغییر بنیادین الگوی سفرها از «تفریح‌محور» به «امنیت‌محور» بودیم. گرایش اصلی به شهرهای کوچک‌تر و روستاها بود، هزینه‌ها از سرگرمی به تأمین کالاهای اساسی منتقل و برنامه‌ریزی سفرها سیال و نامنظم شد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: براساس داده‌های سیم‌کارت، بیشتر مسافران به استان‌های، مازندران با چهار میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۳۲ نفر، گیلان با سه میلیون و ۲۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر، خراسان رضوی با یک میلیون و ۸۱۵ هزار و۱۲۳ نفر و آذربایجان شرقی با یک میلیون و ۶۶۴ هزار و ۱۷۹ نفر سفر کردند. بوشهر با ۲۳۲,۹۴۳ مسافر در رتبه ۳۱ قرار گرفت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.