عبور کشتی نیروی دریایی آمریکا از تنگه هرمز صحت ندارد/ ناوشکن آمریکایی با هشدار قاطع ایران از تنگه هرمز بازگشت

الف شنبه 22 فروردین 1405 - 17:36
حرکت ناوشکن آمریکایی از بندر فجیره به‌سمت تنگه هرمز با واکنش نیروهای مسلح مواجه شد.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه در مصاحبه‌ای با شبکه خبر به «مواردی از احتمال نقض آتش‌بس» اشاره کرد که با واکنش و تذکر فوری دستگاه دیپلماسی و هشدار قاطع نیرو‌های مسلح، از بروز آن جلوگیری شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اشاره سخنگوی وزارت خارجه به یک مورد حرکت ناوشکن آمریکایی از بندر فجیره به‌سمت تنگه هرمز بوده که بلافاصله با واکنش نیرو‌های مسلح مواجه شده است.

بنا بر بررسی‌های صورت گرفته، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، ضمن رصد دقیق موقعیت این ناوشکن، مراتب را به هیئت مذاکره‌کننده در پاکستان منعکس می‌کنند و هیات ایرانی بلافاصله موضوع را از طریق میانجی پاکستانی به طرف آمریکایی منتقل می‌کند. همزمان هشدار جدی به ناوشکن داده شد که در صورت نزدیک شدن به تنگه هرمز مورد هدف قرار خواهد گرفت.

ایران به صراحت به واسطهٔ پاکستانی اطلاع داد که «اگر حرکت ناو ادامه پیدا کند ظرف ۳۰ دقیقه هدف قرار می‌گیرد و مذاکرات ایران و آمریکا هم ضربه خواهد خورد».

بنا بر اطلاع، واکنش قاطع نیرو‌های مسلح به‌همراه هشدار و پیگیری هیات مذاکره‌کننده، باعث شد دستور توقف به این ناو صادر شود

این رویکرد مسئولانه و در عین حال قاطع ایران که نشانه همراهی و هماهنگی نزدیک نیرو‌های مسلح و دستگاه دیپلماسی است، بسیار مورد تمجید میانجی پاکستانی قرار گرفته است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.