لازمه خاتمه جنگ، جبران خسارات و پاسخگو کردن متجاوزان

صدا و سیما شنبه 22 فروردین 1405 - 11:52
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با همتای آلمانی زمینه تحقق خاتمه کامل جنگ را جبران خسارات وارده به ایران و پاسخگو کردن متجاوزان اعلام کرد.

لازمه خاتمه جنگ، جبران خسارات و پاسخگو کردن متجاوزان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و یوهان واده‌فول وزیر امور خارجه آلمان، روز جمعه به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

‌وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح آخرین تحولات مربوط به تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، بر اهمیت موضع‌گیری مسئولانه همه کشور‌ها در راستای صیانت از حقوق بین‌الملل و اصول منشور ملل متحد تاکید کرد.

‌وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری بدعهدی‌های مکرر آمریکا و جنایات ارتکابی در جریان دو جنگ تحمیلی طی یک‌سال اخیر، تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش آتش‌بس به عنوان زمینه تحقق خاتمه کامل جنگ، جبران خسارات وارده به ایران و پاسخگو کردن متجاوزان را اقدامی بسیار مسئولانه دانست که لازم است از سوی همه طرف‌ها قدر دانسته شود.

‌وزیر امورخارجه آلمان ضمن حمایت از توقف جنگ، بر لزوم توقف حملات اسرائیل علیه لبنان تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد مذاکرات پیش رو موجب بازگشت صلح و ثبات به منطقه شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.