آزادی ۱۵۳ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری مهر شنبه 22 فروردین 1405 - 10:36
زاهدان - مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان از آزادی ۱۵۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در این استان با مجموع بدهی بالغ بر ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میرامامی صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش و پیگیری‌های مستمر این ستاد و همراهی خیرین و مراجع قضایی، زمینه آزادی ۱۵۳ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد فراهم شد. بر اساس آمار تفکیکی، از این تعداد ۵۳ نفر دارای محکومیت‌های مالی، ۸۰ نفر بدهکار مهریه و ۲۰ نفر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه در حبس به سر می‌بردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان با اشاره به روند حقوقی و مالی این پرونده‌ها افزود: از کل بدهی ۱۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریالی این افراد، بخش عمده‌ای معادل ۱۳,۵۷۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال با همکاری مراجع قضایی در قالب دادخواست «اعسار» پذیرفته شد.

میرامامی با تقدیر از فداکاری شاکیان تصریح کرد: در مسیر آزادی این زندانیان، شکات پرونده‌ها با اقدامی خداپسندانه و بزرگ‌منشانه، از دریافت مبلغ ۱,۰۵۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از مطالبات و حق قانونی خود گذشت کردند که این امر نقش بسزایی در مختومه شدن پرونده‌ها داشت.

وی در خصوص نحوه تامین مابقی بدهی خاطرنشان کرد: در ادامه روند رسیدگی، علاوه بر نقدینگی ۸۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریالی که توسط خانواده مددجویان تامین شد و همچنین اختصاص ۲۵,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال در قالب تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه، در نهایت مبلغ ۱۷۴,۱۱۷,۴۴۱,۱۹۶ ریال نیز به صورت کمک بلاعوض از منابع ستاد دیه استان و کشور پرداخت گردید تا حکم آزادی این ۱۵۳ نفر به طور کامل صادر و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.