بقائی: انجام گفتگو منوط به پایبندی آمریکا به آتش‌بس در لبنان است

مشرق نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 20:59
بقائی گفت: انجام گفتگوهای خاتمه جنگ منوط به پایبندی آمریکا به تعهدات آتش‌بس در لبنان است.

به گزارش مشرق، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگاران، ضمن محکوم کردن شدید جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان، مراتب تسلیت عمیق مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را به خانواده‌های داغدار شهدا و مردم و دولت لبنان ابراز کرد و از خداوند رحیم برای مجروحان سلامتی مسئلت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تمجید از مقاومت اسطوره‌ای مردم لبنان در برابر سبعیت و سیطره‌طلبی رژیم صهیونیستی، از حمایت و همبستگی بسیار ارزشمند مردم لبنان با مردم ایران در جریان تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی تقدیر کرد و تاکید نمود: امروز همبستگی و همدلی بین مردمان ایران و لبنان بیش از هر زمانی در طول تاریخ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با موضوع آتش‌بس و ارتباط آن با لبنان تصریح کرد: توقف جنگ در لبنان بخش لاینفک تفاهم آنش بس پیشنهادی پاکستان بوده و همانطور که نخست‌وزیر این کشور نیز صراحتا اعلام کرد، آمریکا متعهد به توقف جنگ در همه جبهه‌ها از جمله در لبنان بوده است و هر اقدام یا موضع‌گیری بر خلاف این تعهد به منزله عدم پایبندی آمریکا به تعهدش می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی راجع به محل و زمان برگزاری گفتگوهای مربوط به خاتمه کامل جنگ با آمریکا گفت: دولت پاکستان از دو طرف برای سفر به اسلام‌آباد و انجام گفتگوها دعوت به عمل آورده است که در حال بررسی و برنامه‌ریزی است، اما بدون تردید انجام هر گفتگویی منوط به حصول اطمینان از ایفای تعهدات آمریکا در قبال آتش‌بس در همه جبهه‌ها است.

بقائی همچنین در رابطه با ترکیب هیات اعزامی ایران به اسلام‌آباد گفت: در صورت قطعی شدن برنامه سفر، ترکیب هیات اعزامی نیز اعلام خواهد گردید.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.