توزیع و مصرف قرص ید در این شهر ایران

بهداشت نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 15:20

به گزارش بهداشت نیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: قبل از جنگ تحمیلی ۱۲ روزه توزیع قرص ید در بوشهر برحسب اولویت و از مناطق اطراف نیروگاه آغاز شده. توزیع قرص براساس تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران، شامل شهر بوشهر و ۱۸۰ هزار عدد می‌شود.

وی ادامه داد: از همان زمان تمامی مراکز جامع سلامت با فرم‌هایی که تهیه شده بود و توصیه‌هایی که وجود داشت توزیع قرص ید را انجام دادند و اکنون هم در همه مراکز جامع سلامت بوشهر در اختیار مردم شهر بوشهر قرار می‌گیرد.

وی گفت: درصورت اطلاع از یک بحران و حادثه از ۲۴ ساعت قبل از وقوع حادثه تا ۴ ساعت پس از آن حادثه باید مصرف شود که به هر نفر یک قرص تحویل داده می‌شود، اما میزان مصرف برای هر سن متفاوت است. برای نوزادان زیر یک ماه، یک هشتم قرص، از یک ماه تا سه سال یک چهارم قرص، از سه سال تا ۱۲ سال نصف قرص و بزرگسالان بالای ۱۲ سال هم یک قرص کامل باید مصرف شود.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: پیرامون سوالات شهروندان گرامی، به اطلاع می‌رساند توزیع قرص ید بر اساس آدرس محل سکونت شهروندان بوشهری در مراکز خدمات جامع سلامت «هفت تیر» خیابان امام، «نبی اکرم» خیابان مطهری و «قدس» ریشهر انجام می شود.

افرادی که در دوره توزیع قبلی (جنگ ۱۲ روزه) این قرص‌ها را دریافت کرده‌اند، نیازی به دریافت مجدد ندارند. قرص‌های تحویلی دارای تاریخ انقضا بوده و تا زمان اعلام رسمی قابل استفاده و نگهداری هستند.

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.