جزئیات افزایش ضریب حقوق سال 1405 کارکنان و بازنشستگان دولت

اقتصادنیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 00:57
اقتصادنیوز: جزئیات مصوبه افزایش ضریب حقوق سال 1405 کارکنان و بازنشستگان دولت مشخص شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،‌ تصویب نامه مصوب جلسه مورخ 1405/01/10 هیأت وزیران درخصوص «افزایش ضریب حقوق سال 1405 کارکنان و بازنشستگان دولت» با شماره 532 توسط عارف معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس این ابلاغیه حداقل حقوق کارمندان در سال 1405 به 18 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

بر این اساس، ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1405 به میزان 20 درصد افزایش یافته است.

 حداقل حکم کارگزینی کارکنان دولت که پیش از این حدود 13 میلیون تومان بود، با افزایش 43 درصدی به 18 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

حداقل حکم حقوقی بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغلان تعیین شده است که این رقم نیز در سال جاری افزایش یافته است.

افزایش حقوق به حقوق و مزایا شامل حق شغل شاغل مدیریت و مستمری خواهد بود و اضافه کار کارمندان نیز تابع حقوق ثابت است که شامل حق شغل شاغل و مدیریت و سایر اقلام مرتبط است.

 خدمات رفاهی و بقیه مزایا در قالب بودجه مصوب خواهد بود که فرایند خاصی اجرایی در هر دستگاه ادارد. 

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.