نقض آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها؛‌ ایران آماده دفاع از متحدین خود در لبنان

همشهری آنلاین چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 18:43
عصر امروز رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای علیه مناطق مختلف لبنان از جمله بیروت، ضاحیه جنوبی، بقاع و هرمل انجام داد. این حملات رویکرد ایران در قبال آتش بس را تغییر داده است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ عصر امروز رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای علیه مناطق مختلف لبنان از جمله بیروت، ضاحیه جنوبی، بقاع و هرمل انجام داد. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این حملات، شدیدترین حملات از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به لبنان بوده است. آمارهای اولیه حکایت از شهادت دستکم ۳۰۰ لبنانی در جریان این حملات دارند.

در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها ،‌ حزب الله حملاتی را علیه نقاطی از اراضی اشغالی از جمله کریات شمونه انجام داد. سایر اضلاع مقاومت نیز به حمایت از حزب الله و ملت لبنان برخاسته‌اند. یک منبع عالی رتبه در مقاومت یمن گفته است که «قطعا حزب الله در میدان نبرد تنها نیست و دست نیروهای مسلح یمن روی ماشه است».

حملات صهیونیست‌ها در حالی انجام میشود که یکی از شروط آتش بس موقت از سوی ایران توقف حملات اسرائیل به لبنان بوده است. به همین دلیل برخی منابع از احتمال پاسخ ایران به صهیونیست‌ها خبر می‌دهند.

یک منبع آگاه امنیتی-نظامی کشورمان در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده است: «درپی ادامه نقض آتش بس موقت، ارتش رژیم صهیونی علیه لبنان و مقاومت اسلامی این کشور، ایران در حال جمع‌بندی برای اجرای عملیات بازدارنده علیه مواضع نظامی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی است».

علاوه بر این برخی منابع خبری هم اعلام کردند همزمان با حملات صهیونیست‌ها به لبنان، عبور نفت‌کش‌ها از تنگه هرمز متوقف شده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.