شهباز شریف از گفتگوی خود با پزشکیان خبر داد؛ ایران در مذاکرات پیش رو حضور خواهد داشت

همشهری آنلاین چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 14:46
نخست‌وزیر پاکستان از گفت‌وگوی امروز با رئیس‌جمهور ایران خبر داد و از پذیرش پیشنهاد پاکستان برای میزبانی گفت‌وگوهای صلح در اسلام‌آباد تشکر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، نخست‌وزیر پاکستان در پستی در ایکس از تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران خبر داد و اعلام کرد:

امروز بعدازظهر گفت‌وگوی گرم و پرمحتوایی با رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان داشتم.

قدردانی عمیق خود را از خرد و درایت مقامات ایران در پذیرش پیشنهاد پاکستان برای میزبانی گفت‌وگوهای صلح در اسلام‌آباد در اواخر این هفته برای همکاری با هدف بازگرداندن صلح به منطقه، ابراز داشتم.
رئیس‌جمهور پزشکیان مشارکت ایران در مذاکرات پیش‌رو را تأیید و از تلاش‌های پاکستان قدردانی کرد و بهترین آرزوها را برای مردم پاکستان ابلاغ کرد.

پاکستان به همکاری نزدیک با همه دوستان و شرکای خود برای پیشبرد صلح و ثبات در منطقه و فراتر متعهد می‌ماند.

شورای عالی امنیت ملی بامداد امروز اعلام کرد که نخست‌وزیر پاکستان به ایران اطلاع داده که طرف آمریکایی برغم همه تهدیدهای ظاهری، طرح ۱۰ ماده‌ای ایران را به عنوان مبنای مذاکرات پذیرفته و تسلیم اراده ملت ایران شده و بر همین اساس در عالی‌ترین سطح تصمیم گرفته شد که ایران به مدت دو هفته و صرفا بر مبنای این اصول مذاکراتی را در اسلام‌آباد با طرف آمریکایی انجام دهد.

این نهاد تاکید کرد که ایران خاتمه جنگ را تنها زمانی خواهد پذیرفت که با توجه به پذیرش اصول مدنظرش در طرح ۱۰ ماده‌ای، جزئیات آن هم در مذاکرات نهایی شود.

طبق این بیانیه، مذاکرات با بی‌اعتمادی کامل به طرف آمریکایی از جمعه ۲۱ فروردین در اسلام‌آباد آغاز خواهد شد و ایران دو هفته برای این مذاکرات زمان اختصاص خواهد داد که با توافق طرفین قابل تمدید است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.