پیش‌بینی برداشت ۲۰ هزار تن توت‌فرنگی از مزارع بابلسر

خبرگزاری مهر چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 14:37
بابلسر - مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰ هزار تن توت‌فرنگی از مزارع شهرستان خبر داد.

اقاجانث دلاور در گفت وگو با خبرنگار مهر از توسعه کشت توت‌فرنگی رقم سابرینا در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: سطح زیرکشت این محصول به بیش از ۸۰۰ هکتار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار حدود ۲۵ تن محصول برداشت شود که در مجموع بیش از ۲۰ هزار تن تولید خواهد شد.

وی افزود: کشت توت‌فرنگی علاوه بر تأمین بخشی از نیاز بازار، موجب ایجاد اشتغال فصلی و دائمی شده و نقش مهمی در توسعه صادرات محصولات کشاورزی ایفا می‌کند.

دلاور ادامه داد: رقم غالب کشت‌شده در شهرستان سابرینا است که به دلیل طعم مطلوب، شکل مناسب، ماندگاری بالا و بازارپسندی، مورد استقبال کشاورزان و مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

وی همچنین تأکید کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی نوین و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم طی سال‌های اخیر موجب ارتقای کیفیت محصول و افزایش میزان تولید شده و روند رو به رشدی را در این بخش رقم زده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.