
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اهمیت آرامش منطقه در دورههای زادآوری در پایداری زیست بوم ها گفت: زادآوری در تنوع زیستی، ضامن بقای جمعیت گونهها و پویایی تمامی اجزای زیست بوم و همچنین پایداری زنجیره غذایی است که این فرآیند بهشدت تحت تأثیر شرایط محیطی و فعالیتهای انسانی، حتی حضور فیزیکی در زیستگاهها قرار دارد.
محمدحسین حسنزاده، افزود: در شرایط حساس کنونی و با توجه به تغییرات ژئوپولیتیک و محدودیتهای امنیتی در مرزهای شمالی استان، این اداره کل ناگزیر به اعمال ممنوعیت ورود به برخی مناطق تحت مدیریت شده است. بر این اساس، ورود به پارکهای ملی کنتال و ارسباران و همچنین محدودههای امن مناطق ارسباران، دیزمار و کیامکی تا پایان تیرماه سال جاری ممنوع اعلام میشود.
وی با تأکید بر ضرورت همکاری کلیه آحاد جامعه گفت: از عموم شهروندان، هیأتهای ورزشی، گروههای کوهنوردی و تورهای گردشگری درخواست میشود در راستای حفظ تعادل اکولوژیک و صیانت از تنوع زیستی، از ورود به این مناطق تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
محمدحسین حسنزاده، تاکید کرد: مطابق قوانین جاری، ورود به این مناطق حتی در شرایط عادی نیز مستلزم اخذ مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست است و پس از پایان دوره ممنوعیت نیز تردد تنها با دریافت مجوز رسمی امکانپذیر خواهد بود.