«تسلیم بی‌قیدوشرط» به سبک ترامپ

افکار نیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 12:48
دادستان پیشین فدرال در واکنش به عقب‌نشینی آشکار دولت آمریکا بعد از هفته‌ها جنگ با ایران و تحمیل شروط تهران، با کنایه به اهداف اعلامی ترامپ گفت «این هم از تسلیم بی‌قیدوشرط».

 رون فیلیپکوفسکی، دادستان سابق فدرال، در پیامی در ایکس در واکنش به پذیرش طرح ۱۰ ماده‌ای ایران از سوی ترامپ بعد از هفته‌ها جنگ، گفت «پس تغییر رژیمی در کار نیست، همه تحریم‌های دهه‌های گذشته علیه آنها (ایرانی‌ها) را رفع می‌کنیم، آنها توان موشکی و پهپادی خود را حفظ می‌کنند، تنگه هرمز را کنترل می‌کنند و می‌توانند عوارض دریافت کنند و اورانیوم غنی‌شده‌شان را نگه دارند». این مقام سابق آمریکایی سپس در کنایه به «تسلیم بی‌قیدوشرط» که ترامپ بعد از این که از طریق مذاکراه به آن دست نیافت، مدعی بود از طریق جنگ به آن دست خواهد یافت و با همین ادعا تجاوز علیه ایران را آغاز کرد، افزود «این هم از تسلیم بی‌قیدوشرط».

 
 
ایران پیش‌ از این با رد طرح ۱۵ ماده‌ای آمریکا، هر گونه توقف آتش را منوط به پذیرش طرح پیشنهادی خود و اعلام موافقت رسمی ترامپ با این طرح کرده بود.رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز بعد از هشدارهای قاطع تهران، ضمن عقب‌نشینی از تهدید خود مبنی بر حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی و تأسیسات انرژی، از آتش‌بس دو هفته‌ای با جمهوری اسلامی ایران بر اساس شروط تهران خبر داد.

 

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.