در روز‌های جنگ، نمی‌خواستم تماشاگر باشم

صدا و سیما چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 11:17
کارگردان قسمت «چادر مسافرتی»، یکی از قسمت‌های مجموعه «سرو، سپید، سرخ»، گفت: پیام اصلی این مجموعه این است که ما در کشوری با سلایق مختلف زندگی می‌کنیم، رمز پیروزی، احترام و درک متقابل است.

در روز‌های جنگ، نمی‌خواستم تماشاگر باشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  فرزاد رنجبر، گفت: این مجموعه روایتگر خانواده‌ای است که در میانه اختلافات اعتقادی، به‌دلیل شرایط جنگی مجبور به سفری اجباری می‌شوند و در این مسیر به درک متقابل و ارزش با هم بودن می‌رسند.

وی افزود: این قصه الهام‌گرفته از ۱۷ سال زندگی مشترک خودش و همسرش با وجود تفاوت‌های فکری است، نمونه کوچکی از این که می‌شود کنار هم ماند.

او از همان روز‌های ابتدایی جنگ احساس می‌کرد نباید تماشاگر باشد و می‌خواست با ابزار خودش (سینما) نقشی ایفا کند.

رنجبر تأکید می‌کند: وقتی نیرو‌های نظامی شبانه‌روز با جانشان در میدان هستند، سخت است که ما فقط نظاره‌گر باشیم. ساخت این اثر تأثیر روانی عمیقی روی خودش گذاشت و او را از احساس ناتوانی و افسردگی نجات داد.

«چادر مسافرتی»، تولید مشترک سیمافیلم، سازمان هنری و رسانه‌ای اوج و مؤسسه اندیشه شهید آوینی است.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.