عربستان سعودی پل «ملک فهد» را بست!

افکار نیوز سه شنبه 18 فروردین 1405 - 17:21
در پی تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن پل‌ها و زیرساخت ها در ایران، عربستان در اقدامی پیشگیرانه پل ملک فهد را تعطیل کرد.

به نقل از روزنامه القدس العربی، در پی تهدیدات ترامپ مبنی بر هدف قرار دادن پل ها و زیرساخت ها در ایران و پاسخ متقابل ایران به این تهدیدات، عبور و مرور از روی پل ملک فهد که پل اصلی رابط میان عربستان و بحرین است، صبح امروز سه‌شنبه به حالت تعلیق درآمد.

اداره کل پل ملک فهد در صفحه خود در توییتر نوشت: با توجه به هشدارهای صادر شده توسط پلتفرم ملی هشدارهای زودهنگام در منطقه شرقی طی چند ساعت گذشته، در اقدامی پیشگیرانه تردد خودروها در پل ملک فهد به حالت تعلیق درآمد.

طبق این گزارش، طول پل ملک فهد ۲۵ کیلومتر بوده و این پل تنها راه ارتباطی زمینی بحرین با شبه جزیره عربی است؛ کشوری که ناوگان پنجم آمریکا در آن مستقر است.

این درحالی است که اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تعیین ضرب الاجل چند روزه ،خواستار بازگشایی تنگه هرمز شد و تهدید کرد در غیراین صورت زیرساخت های ایران هدف قرار خواهد گرفت.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.