صلیب سرخ : مخالفت با حمله به زیرساخت های غیرنظامی در خاورمیانه

عصر ایران سه شنبه 18 فروردین 1405 - 11:42
هدیدهای عامدانه، چه در گفتار و چه در عمل، علیه زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی و تأسیسات هسته‌ای نباید به یک روال عادی در جنگ‌ها تبدیل شود.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با حمله به زیرساخت های غیرنظامی در خاورمیانه مخالفت کرد.

به گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو، میریانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، درباره مخاصمات در خاورمیانه گفت: «تهدیدهای عامدانه، چه در گفتار و چه در عمل، علیه زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی و تأسیسات هسته‌ای نباید به یک روال عادی در جنگ‌ها تبدیل شود.

وی افزود: هر جنگی که بدون محدودیت انجام شود، با قانون سازگار نیست. چنین جنگی غیر قابل توجیه است، غیر انسانی است، و برای همه مردم پیامدهای ویرانگر دارد.

او ادامه داد: در سراسر خاورمیانه، تیم‌های ما شاهد تخریب زیرساخت‌هایی هستند که برای زندگی روزمره مردم ضروری‌اند. نیروگاه‌های برق، سامانه‌های آب‌رسانی، بیمارستان‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، خانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها هدف حمله قرار گرفته‌اند.نگران‌کننده‌ترین موضوع، تهدیدهای احتمالی علیه تأسیسات هسته‌ای است. هر اشتباه محاسباتی می‌تواند پیامدهایی جبران‌ناپذیر برای نسل‌های آینده به همراه داشته باشد.

این مقام ارشد صلیب سرخ ادامه داد: من با فوریت از همه طرف‌های درگیر می‌خواهم که در تمامی عملیات نظامی، غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی را در امان نگه دارند. این تعهد الزام‌آور آنها ذیل حقوق بین‌المللی بشردوستانه است. دولت‌ها باید هم در گفتار و هم در عمل، به قوانین جنگ احترام بگذارند و اجرای آن‌ها را تضمین کنند. جهان نباید به سوی فرهنگی سیاسی حرکت کند که در آن مرگ بر زندگی اولویت داده می‌شود.»

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.