اقتصادنیوز: گوترش تصریح کرد: «حتی اگر زیرساختهای غیرنظامی مشخصی به عنوان مواضع نظامی ارزیابی و درجهبندی شوند، حقوق بشردوستانه بینالمللی در صورتی که خطر بروز خسارات بیش از اندازهای برای غیرنظامیان وجود داشته باشد، اجازه انجام چنین حملاتی را نمیدهد.»
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از آمریکا و اسرائیل خواست تا نیروگاهها و همچنین دیگر زیرساختهای غیرنظامی ایران را مورد حمله قرار ندهند. استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش شامگاه دوشنبه، انجام چنین حملاتی را ناقض قوانین بینالملل دانست.
وی تصریح کرد: «حتی اگر زیرساختهای غیرنظامی مشخصی به عنوان مواضع نظامی ارزیابی و درجهبندی شوند، حقوق بشردوستانه بینالمللی در صورتی که خطر بروز خسارات بیش از اندازهای برای غیرنظامیان وجود داشته باشد، اجازه انجام چنین حملاتی را نمیدهد.»
به گفته سخنگوی گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفته است، اکنون بیش از پیش زمان آن فرا رسیده که طرفین درگیری به جنگ پایان دهند.
منبع خبر "
اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.