گسترش طرح «محب» در مازندران؛ تاب‌آوری اجتماعی تقویت شد

خبرگزاری مهر سه شنبه 18 فروردین 1405 - 06:16
ساری - مدیرکل بهزیستی مازندران از توسعه گسترده طرح «محب» در استان همزمان با شرایط بحرانی خبر داد و گفت: این طرح با تکیه بر فعالیت تیم‌های تخصصی و داوطلبان، نقش مؤثری در ارائه خدمات دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه رحمانی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح «محب» از ۹ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۵ اظهار کرد: در این مدت ۸۵ پایگاه محب با ۹۲ تیم فعال و ۲۷۴ عضو در سطح استان فعالیت داشته‌اند و ۳۲ داوطلب جدید نیز به این تیم‌ها افزوده شده‌اند.

وی افزود: در قالب این طرح، ۳۶۱ نفر برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مشاوره ارجاع داده شدند و ۳۴۴ نفر نیز به‌صورت مستقیم از خدمات پایگاه‌های محب بهره‌مند شدند.

رحمانی با اشاره به اقدامات آموزشی انجام‌شده گفت: طی این مدت ۱۵۸ جلسه آموزشی در سطح محلات برگزار و ۷۶۷ محتوای آموزشی و پیام توسط تیم‌های محب تولید و منتشر شده است که در مجموع بیش از ۴۵ هزار نفر از این خدمات عمومی بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: همچنین ۴۵۰ نفر از خدمات تخصصی شامل مشاوره و آموزش‌های هدفمند استفاده کردند که نشان‌دهنده نقش مؤثر این طرح در مدیریت فشارهای روانی در شرایط بحرانی است.

وی با تأکید بر مشارکت مردمی در اجرای طرح محب تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت داوطلبان و تیم‌های محلی، زمینه ارائه خدمات سریع‌تر و مؤثرتر را فراهم کرده و موجب افزایش تاب‌آوری اجتماعی در سطح استان شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.