هشدار برای ۹ استان کم‌بارش و ضرورت مدیریت مصرف

صدا و سیما دوشنبه 17 فروردین 1405 - 13:31
سخنگوی صنعت آب اعلام کرد: اگرچه شرایط اقلیمی در دو سوم ایران نسبت به سال گذشته بهبود یافته، اما یک سوم مناطق از جمله تهران همچنان با کمبود بارش مواجه‌اند و نیازمند مدیریت جدی مصرف هستند.

هشدار برای ۹ استان کم‌بارش و ضرورت مدیریت مصرف

عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره وضعیت بارندگی کشور گفت: در مجموع، شرایط بارندگی در کشور در محدوده نرمال قرار دارد، اما در برخی مناطق جنوبی مانند بوشهر و همچنین بخش‌هایی از غرب کشور، میزان بارش‌ها حتی بالاتر از حد نرمال گزارش شده است.

وی با اشاره به مقایسه وضعیت امسال با سال گذشته افزود: برخلاف سال گذشته که دو سوم کشور با خشکسالی شدید مواجه بود، امسال در دو سوم مناطق شرایط اقلیمی بسیار مطلوب‌تر شده است، اما همچنان حدود یک سوم کشور که شامل ۹ استان می‌شود، بارش‌هایی کمتر از حد نرمال را تجربه می‌کنند.

بزرگ‌زاده ادامه داد: استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز از جمله تهران، البرز، همدان و قم با وضعیت بارشی نامطلوبی مواجه هستند. در مقابل، مناطق غربی کشور به‌ویژه حوزه دریاچه ارومیه و همچنین نواحی جنوبی، شرایط بهتری از نظر بارندگی دارند.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به وضعیت منابع آبی در شرق کشور گفت: در استان خراسان رضوی اگرچه بارش‌ها مناسب بوده، اما به دلیل وابستگی بخشی از منابع آبی به کشور‌های همسایه، همچنان نیازمند اعمال مدیریت مصرف هستیم.

وی تأکید کرد: در مجموع، یک سوم مناطق کشور به‌طور جدی نیازمند مدیریت مصرف و همراهی مردم هستند، هرچند در سایر مناطق رعایت الگوی مصرف ضروری است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.