افزایش قیمت سوخت در ویتنام

عصر ایران دوشنبه 17 فروردین 1405 - 11:26
قیمت گازوئیل بیش از دو برابر و قیمت بنزین حدود ۳۰ درصد در ویتنام افزایش یافته که فشار زیادی بر رانندگان و خانواده‌های کم‌درآمد وارد کرده است.

در ویتنام، پیامدهای جنگ‌های اخیر در خلیج فارس به شدت بر اقتصاد پلتفرمی این کشور تأثیر گذاشته و کارگران را در شرایط دشواری قرار داده است.

به گزارش فارس، طبق گزارش‌های دریافتی، قیمت گازوئیل در ویتنام به بیش از دو برابر رسیده و قیمت بنزین نیز به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است.

این کشور معمولاً حدود ۸۰ درصد نفت خام خود را از کویت تأمین می‌کند، اما با محاصره مؤثر تنگه هرمز توسط ایران، حجم محموله‌ها به شدت کاهش یافته است.

یکی از رانندگان گفت: «پس از هفت تا هشت ساعت کار و درآمد حدود ۲۴۰ هزار دونگ، مجبور شدم ۱۲۰ هزار دونگ آن را برای بنزین پرداخت کنم.»

به دلیل این افزایش شدید قیمت‌ها، بسیاری از رانندگان اپلیکیشن‌های خود را خاموش کرده و کار را موقتاً متوقف کرده‌اند.

دولت ویتنام برای کنترل وضعیت، مالیات زیست‌محیطی بر گازوئیل، بنزین و سوخت هواپیما را تا ۱۵ آوریل تعلیق کرده است.

کارشناسان معتقدند که اقتصاد باز ویتنام به شدت در برابر شوک‌های بین‌المللی آسیب‌پذیر است.

این افزایش قیمت سوخت نه تنها بر رانندگان تأثیر گذاشته بلکه حمل‌ونقل عمومی، شرکت‌های هواپیمایی و خانواده‌های کم‌درآمد را نیز تحت فشار قرار داده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.