
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسعود حبیبی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به پروتکلهای بینالمللی، حمله به مراکز درمانی مصداق بارز جنایت جنگی عنوان و اظهار داشت: این اوج تنزل ارزشهای انسانی از سوی آمریکاست که مراکز درمانی، مدرسه و پلهای ما را به میدان جنگ تبدیل میکند.
وی با ارائه آماری از حملات دشمن از آغاز جنگ رمضان افزود: بالغ بر ۳۶۰ مرکز درمانی، بهداشتی، آموزشی و تحقیقاتی مورد هدف قرار گرفته است. متأسفانه ۲۴ نفر از کادر درمان از جمله یک رزیدنت ارتوپدی به شهادت رسیدهاند، ۱۱۶ نفر از پرسنل درمانی مجروح شدهاند و ۴۴ دستگاه آمبولانس نیز به طور کامل از چرخه خدمترسانی خارج شده است.
به همین منظور امروز دوشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۵ کادر سلامت در دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی سراسر کشور با برگزاری تجمعات اعتراضی سراسری ضمن محکومیت این اقدامات غیرانسانی، مراتب اعتراض و انزجار جامعه دانشگاهی و درمانی را به گوش جهانیان خواهند رساند.
یادآور می شود؛ این تجمع اعتراضی در تهران از ساعت ۱۱ صبح و در محل مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) آغاز شده است.