۲ نفتکش قطری موفق به عبور از تنگه هرمز می شوند؟

همشهری آنلاین دوشنبه 17 فروردین 1405 - 10:40
طبق اعلام منابع خبری دو نفتکش حاوی گاز مایع قطر برای اولین بار از آغاز جنگ در حال حرکت به سمت تنگه هرمز هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس گزارش بلومبرگ و داده‌های ردیابی کشتی‌ها، دو نفتکش حامل گاز طبیعی مایع‌شده (LNG) از قطر در حال حرکت به سمت تنگه هرمز هستند و در صورت خروج از خلیج فارس، این اولین صادرات قطر به خریداران خارج از منطقه از زمان آغاز جنگ خواهد بود.

به گزارش منابع بین‌المللی، نفتکش‌های «الضعاین» و «رشیده» که هر یک محموله‌ای از LNG قطر را در اواخر فوریه بارگیری کرده‌اند، در حال حرکت به سمت شرق و به سمت دهانه تنگه هرمز در نزدیکی عمان هستند.

این دو نفتکش در طول تشدید جنگ و بسته شدن عملاً تنگه هرمز، در خلیج فارس سرگردان مانده بودند.

بر اساس داده‌های ردیابی، نفتکش «الضعاین» مقصد خود را چین، بزرگترین خریدار LNG قطر، اعلام کرده است.

با این حال مقاصد نهایی قطعی نیستند و کشتی‌ها ممکن است در هر زمان بندر مقصد خود را تغییر دهند.

گفتنی است از زمان آغاز حملات آمریکا و اسرائیل به ایران تاکنون هیچ نفتکش حامل LNG بارگیری‌شده‌ای موفق به عبور از تنگه هرمز نشده است.

با بسته شدن این آبراه حیاتی حدود یک‌پنجم از عرضه جهانی LNG کاهش پیدا کرده است.

۲ نفتکش قطری موفق به عبور از تنگه هرمز می شوند؟

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.