افزایش ۲۰ درصدی ضریب حقوق کارمندان/حداقل حقوق۴۳ درصد رشد کرد

الف یکشنبه 16 فروردین 1405 - 16:55
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی از ابلاغ مصوبه افزایش ضریب حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۵ خبرداد.

به گزارش تسنیم، ذبیح‌الله سلمانیان با بیان اینکه هر ساله نحوه افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در قالب بخشنامه‌ای تهیه و به تصویب هیأت دولت می‌رسد، اظهار داشت: این مصوبه در تاریخ 12 فروردین‌ماه سال جاری از سوی دولت ابلاغ شده است.

 

وی افزود: بر اساس این مصوبه، ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1405 به میزان 20 درصد افزایش یافته است.

 

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه با اشاره به حداقل احکام کارگزینی تصریح کرد: حداقل حکم کارگزینی کارکنان دولت که پیش از این حدود 13 میلیون تومان بود، با افزایش 43 درصدی به 18 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

 

سلمانیان همچنین به وضعیت حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: حداقل حکم حقوقی بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغلان تعیین شده است که این رقم نیز در سال جاری افزایش یافته است.

 

وی تأکید کرد: این اقدامات در راستای بهبود معیشت کارکنان و بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق‌ها با شرایط اقتصادی کشور انجام شده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.