تاجزاده از زندان به ترامپ نامه نوشت؛ تلاش برای بازگرداندن ایران به «عصر حجر» استیصال و شکست دولت مهاجم را نشان می‌دهد/ ایرانیان در هر شرایطی از کیان ایران دفاع می‌کنند

اقتصادنیوز یکشنبه 16 فروردین 1405 - 13:02
اقتصادنیوز: تاجزاده در نامه ای به ترامپ هشدار داده که تلاش برای بازگرداندن ایران به «عصر حجر» نه تنها نشانه موفقیت نیست، بلکه استیصال و شکست دولت مهاجم را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از چندثانیه، سید مصطفی تاجزاده، که در حال سپری محکومیت حبس در زندان اوین است، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به ترامپ، مخالفت قاطع خود را با جنگ علیه ایران اعلام کرده است.

 تاجزاده که یازدهمین سال محکومیت خود را سپری می‌کند، این نامه را در حالی نوشته که صدای انفجارها را از زندان می‌شنود.

او با اشاره به تناقض بین ادعاهای ترامپ مبنی بر مخالفت با جنگ و دریافت جایزه صلح نوبل، با آغاز جنگی که فاقد مصوبه شورای امنیت و حتی حمایت متحدان اروپایی است، انتقاد کرده است.

تاجزاده پرسیده است که چرا در حین مذاکرات، دستور حمله به ایران صادر شده و چرا با وجود دستیابی به اهداف اولیه، تصمیم به بمباران اهداف غیرنظامی گرفته شده است؛ اقدامی که آن را مغایر حقوق بین‌الملل و قوانین آمریکا و «اعلانی جنگی غیر انسانی» دانسته است.

او یادآور شده که ایرانیان تا قبل از کودتای ۱۳۳۲ علیه دولت مصدق، نگاه مثبتی به آمریکا داشتند، اما پس از آن، آمریکا را حامی استبداد دانستند و این تجربه می‌تواند دوباره تکرار شود.

تاجزاده هشدار داده که تلاش برای بازگرداندن ایران به «عصر حجر» نه تنها نشانه موفقیت نیست، بلکه استیصال و شکست دولت مهاجم را نشان می‌دهد.

او تاکید کرده است: ایرانیان در هر شرایطی از کیان ایران دفاع می‌کنند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.