آغاز فصل زادآوری حیات وحش؛ حفاظت از گونه‌ها در اولویت  

صدا و سیما یکشنبه 16 فروردین 1405 - 12:06
با فرا رسیدن فصل بهار، دوره حساس زادآوری گونه‌های جانوری و پرندگان در استان گلستان آغاز شده و اداره حفاظت محیط‌زیست خواستار افزایش همکاری و توجه مردم برای حفاظت از حیات وحش در این مقطع زمانی حساس شده است

***آغاز فصل زادآوری حیات وحش؛ حفاظت از گونه‌ها در اولویت  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمود شکیبا، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست گلستان، با اشاره به اینکه این فصل یکی از حساس‌ترین دوره‌ها برای حیات وحش است،گفت: هرگونه مزاحمت برای پرندگان، پستانداران و دیگر گونه‌ها در حال زایش و مراقبت از نوزادانشان می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری از جمله ترک لانه، آسیب به نوزادان و مرگ آن‌ها را به همراه داشته باشد.

او تأکید کرد که مشاهده جوجه‌ها یا توله‌های حیوانات در طبیعت به معنای بی‌سرپرست بودن آن‌ها نیست و والدین معمولاً در نزدیکی حضور دارند. از این رو، از مردم، طبیعت‌گردان و روستاییان درخواست شده است از نزدیک شدن به لانه‌ها و محل زایش حیوانات خودداری کرده و از جابه‌جا کردن نوزادان حیات وحش پرهیز کنند. در موارد اضطراری مانند مصدومیت یا گرفتار شدن حیوانات، تنها از طریق شماره‌های محیط‌زیست اطلاع‌رسانی شود.

شکیبا در پایان همکاری شهروندان را در این دوره حساس، عاملی مهم در بقای گونه‌های ارزشمند استان دانست.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.