شکارچیان متخلف در پارک ملی بمو دستگیر شدند

خبرگزاری مهر یکشنبه 16 فروردین 1405 - 10:35
شیراز- رئیس پارک ملی بمو گفت: نیروهای یگان حفاظت این پارک در جریان پایش‌های میدانی، ۲ شکارچی متخلف را که اقدام به گرفتن کبک و جوجه‌تیغی کرده بودند، دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه برومندفر گفت: نیروهای یگان حفاظت پارک ملی بمو در جریان پایش‌های میدانی دو شکارچی متخلف را که اقدام به گرفتن کبک و جوجه‌تیغی کرده بودند دستگیر کردند.

وی ادامه داد: این عملیات در یکی از مناطق حساس پارک و با هدف جلوگیری از آسیب به تنوع زیستی در روزی که فشار انسانی بر عرصه‌های طبیعی افزایش می‌یابد انجام شد.

رئیس پارک ملی بمو افزود: در بازرسی از این افراد، ادوات کامل شکار به‌همراه یک قطعه کبک و یک جوجه‌تیغی صیدشده ضبط شد و متخلفان برای طی مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

برومندفر گفت: افزایش حضور گردشگران ، اهمیت نظارت مستمر را چند برابر می‌کند و یگان حفاظت پارک را با تمام توان در حال کنترل مسیرها و زیستگاه‌های حساس است.

وی ادامه داد: پارک ملی بمو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های کشور برای پرندگان بومی و گونه‌های پستاندار کوچک شناخته می‌شود و هرگونه برداشت غیرمجاز از حیات‌وحش، تهدیدی مستقیم برای پایداری اکوسیستم آن به شمار می‌رود.

رئیس پارک ملی بمو افزود: اجرای طرح‌های تشدیدشده نظارتی در تعطیلات آغاز سال، یکی از اقدامات اصلی این مجموعه برای کاهش تخلفات و افزایش امنیت زیستگاه‌هاست.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.