استاندار اردبیل: ۲۵ درصد آب معدنی کشور در اردبیل تولید می‌شود

خبرآنلاین یکشنبه 16 فروردین 1405 - 07:44
استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن ۱۲ واحد فعال در حوزه تولید آب معدنی، ۲۵ درصد از کل تولیدات آب معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان اردبیل، مسعود امامی یگانه استاندار اردبیل در بازدید از شهرک تخصصی آب شهرستان نیر اظهار کرد: برای تولید آب های معدنی بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در شهرک تخصصی آب شهرستان نیر سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: این شهرک تخصصی یکی از مهمترین و بزرگترین شهرک‌های تخصصی آب در سطح کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر ۶ واحد تولیدی بزرگ آب معدنی در آن فعالیت دارد.

استاندار اردبیل: ۲۵ درصد آب معدنی کشور در اردبیل تولید می‌شود

وی عنوان کرد: ۱۸ واحد دیگر نیز در حوزه تولید آب معدنی و نوشیدنی‌های مختلف در مرحله صدور مجوز و یا آغاز عملیات اجرایی قرار دارند که نشان‌ دهنده ظرفیت بالای توسعه این بخش اقتصادی در استان اردبیل است.

استاندار اردبیل بیان کرد: منبع آب بیشتر واحدهای تولید آب معدنی در این استان از دامنه‌های کوهستان سبلان و چشمه‌ گوارای گُرگُر است و ظرف‌ها و بطری های آب نیز در شهرک آب نیر تولید می‌شود.

امامی یگانه به بازارهای صادراتی محصولات استان اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: آب‌های معدنی تولید شده در این استان به کشورهای همسایه صادر می‌شود و از میزان صادرات خوبی هم برخوردار است.

استاندار اردبیل: ۲۵ درصد آب معدنی کشور در اردبیل تولید می‌شود

وی بر فعالیت مستمر واحدهای تولیدی در شرایط ویژه کنونی تاکید کرد و گفت: در ایام تعطیلات و شرایط خاص جنگی همه واحدهای تولیدی از جمله کارخانه‌های تولید کالاهای اساسی با جدیت کامل در حال فعالیت هستند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.