گروسی بدون محکومیت تکرار تهاجم دشمن به محوطه نیروگاه بوشهر، خواستار حداکثر خویشتنداری شد

رکنا شنبه 15 فروردین 1405 - 13:29
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به تهاجم دوباره دشمن به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر و شهادت یکی از کارکنان حفاظت فیزیکی این مجموعه، بدون محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، صرفاً به ابراز نگرانی و تکرار درخواست برای حداکثر خویشتنداری بسنده کرد.
گروسی بدون محکومیت تکرار تهاجم دشمن به محوطه نیروگاه بوشهر، خواستار حداکثر خویشتنداری شد

به گزارش رکنا، گروسی مدیر کل  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (شنبه) با انتشار پیامی در ایکس نوشت: ایران به این نهاد اطلاع داده است یک پرتابه صبح امروز در نزدیکی تأسیسات نیروگاه هسته‌ای بوشهر اصابت کرده است. این چهارمین حادثه از این نوع در هفته‌های اخیر به شمار می‌رود. 

ایران همچنین به آژانس اطلاع داده است که یکی از کارکنان حفاظت فیزیکی این تاسیسات بر اثر اصابت ترکش جان خود را از دست داده و یکی از ساختمان‌های مجموعه نیز در اثر موج انفجار و ترکش‌ها آسیب دیده است. با این حال، هیچ افزایشی در سطح تشعشعات گزارش نشده است.

بر اساس این پیام، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ابراز نگرانی عمیق از این حادثه تأکید کرد که سایت‌های نیروگاه‌های هسته‌ای یا مناطق اطراف آن‌ها هرگز نباید هدف حمله قرار گیرند و یادآور شد که ساختمان‌های جانبی این تأسیسات ممکن است حاوی تجهیزات حیاتی ایمنی باشند.

وی همچنین با تکرار درخواست برای حداکثر خویشتنداری نظامی به‌منظور جلوگیری از خطر وقوع یک حادثه هسته‌ای، بار دیگر بر اهمیت پایبندی به «هفت اصل» تضمین ایمنی و امنیت هسته‌ای در زمان درگیری تأکید کرد.

 

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.