اسحاق جهانگیری : آمریکا برای تصرف جزیره خارک باید از دریای خون بگذرد

رکنا دوشنبه 10 فروردین 1405 - 09:37
معاون اول رییس‌ جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت:بزرگ‌ترین اشتباه آمریکا پس از شروع جنگ این خواهد بود که به صورت زمینی وارد ایران شود .
اسحاق جهانگیری : آمریکا برای تصرف جزیره خارک باید از دریای خون بگذرد

به گزارش رکنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در گفت‌وگو با ایرنا گفت:بزرگ‌ترین اشتباه آمریکا پس از شروع جنگ این خواهد بود که به صورت زمینی وارد ایران شود و فرقی نمی‌کند جزیره خارک یا هر جزیره دیگری باشد. زمانی برخی کشورها خط و نشان می‌کشیدند که ممکن است یکی از جزایر ایران را اشغال کنند و مسئولین در زمان جنگ پاسخ می‌دادند که «اشغالگران برای اشغال یک وجب از خاک ایران باید از دریای خون عبور کنند»؛ این جمله همچنان پاسخ قطعی ایرانیان با اشغالگر و متجاوز است.

بعضی از سیاستمداران یا حتی نهادهای امنیتی آمریکا به رئیس‌جمهور این کشور - که تصور می‌کرد ظرف ۴ روز به پیروزی می‌رسد! -مشورت دادند که وارد جنگ با ایران نشوند.

کشورهای خارج از منطقه بویژه قدرت‌های سلطه‌گری مانند آمریکا نه تنها هیچ امنیتی برای منطقه نمی‌آورند بلکه منطقه را ناامن می‌کنند.

برای عبور از بحران‌ها نیز باید همیشه «میدان و دیپلماسی» در کنار هم پیش بروند و ایران از تمام ابزارهای دیپلماسی استفاده کند زیرا کشور ما هرگز به دنبال جنگ نبوده و نیست و در حقیقت صرفا در حال دفاع از خود است.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.