به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حسین خوش اقبال معاون استاندار و فرماندار تهران با بیان اینکه آتش نشانان در نقاطی که هر لحظه احتمال اصابت مجدد وجود داشت، با ایثار و از خودگذشتگی برای حفاظت از جان و مال شهروندان ایستادگی کردند، بر نقش این حضور به موقع در کاهش تلفات و کنترل بحران تأکید کرد.
فرماندار تهران با اشاره به تجربه به دست آمده از جنگ ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی، افزود: این تجربه ارزشمند موجب شده تا مدیریت صحنههای امدادرسانی و ارائه خدمات به شهروندان با انسجام و کارآمدی بیشتری انجام شود و دستگاههای مسئول با آمادگی بالاتری در شرایط بحرانی عمل کنند.
خوش اقبال روحیه ایثار و فداکاری در میان مجموعههای امدادی از جمله آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر را از عامل افزایش سرعت و کیفیت خدمات رسانی در شرایط حساس کنونی دانست.
وی با اشاره به تقسیم کار و مدیریت میدان با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی تصریح کرد: عملیات جستوجو و نجات با هماهنگی کامل میان نهادهای امدادی انجام میشود و این تعامل بین بخشی، روند امدادرسانی را با سرعت و دقت بیشتری پیش برده است.
فرماندار تهران خاطرنشان کرد: در لحظه وقوع حملات و اصابت موشک ها، نیروهای آتش نشانی به سرعت در محل حاضر شده و به عنوان فرمانده میدان، عملیات اطفای حریق و نجات شهروندان را هدایت می کنند.