توقیف وانت متخلف به جرم «بوته‌کنی» در منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه

خبرگزاری مهر شنبه 08 فروردین 1405 - 12:56
بیرجند- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از توقیف یک دستگاه خودروی وانت در منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه به دلیل اقدام به بوته‌کنی غیرمجاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، به همراه «روانان» سرپرست یگان حفاظت محیط زیست، در جریان پایش و کنترل شبانه‌روزی منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متخلف در حال بوته‌کنی غیرمجاز شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در تشریح این اقدام اظهار داشت: بر اساس مواد قانونی مندرج در قانون شکار و صید، هرگونه تخریب پوشش گیاهی شامل قطع درختان، خارزنی، بوته‌کنی و تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده و پناهگاه‌های حیات وحش، جرم محسوب شده و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

خانی افزود: فرد متخلف پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شد و خودروی وی نیز به عنوان ابزار جرم توقیف گردید.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.