زورآوند:سیلابی شدن مسیل‌ها و تداوم ناپایداری تا اواسط شنبه در کرمانشاه

خبرگزاری مهر جمعه 07 فروردین 1405 - 20:23
کرمانشاه - مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواسط شنبه خبر داد و گفت: این سامانه سبب بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن می شود.

علی محمد زورآوند در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سامانه بارشی حاکم بر منطقه امروز (جمعه) تا اواسط فردا (شنبه) در استان فعال خواهد بود و در برخی ساعات با بارندگی، وزش باد نسبتاً شدید، رعد و برق و مه همراه می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها به ویژه از اواسط وقت امروز تا صبح فردا و بخصوص در نیمه غربی استان بیشتر خواهد بود که علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب‌ها، ممکن است شاهد رگبار تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز باشیم. همچنین با توجه به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته، احتمال طغیان برخی رودخانه‌ها همچنان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: در ارتفاعات، گردنه‌های برف‌گیر و نواحی سردسیر نیز شاهد بارش برف خواهیم بود و وزش باد احتمالاً موجب نفوذ غبار به جو مناطق مرزی استان خواهد شد.

زورآوند در خصوص پیش‌بینی روزهای آینده گفت: از بعدازظهر شنبه تا یکشنبه، ناپایداری‌ها به طور موقت تضعیف شده و بارش‌ها عمدتاً به صورت پراکنده و در نواحی شمالغرب استان خواهد بود. اما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، با عبور سامانه بارشی جدید، مجدداً شاهد بارندگی و وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

وی در پایان اشاره کرد: متوسط دمای هوا که امروز کاهش می‌یابد، در روزهای شنبه و یکشنبه به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.