طبق اسناد بهدستآمده، اماراتیها فراتر از میزبانی معمول از پادگان های ارتش تروریستی آمریکا –که در حملات دفاعی ایران هدف قرار گرفتند– عمل کرده و پایگاه های هوایی انحصاری خود را نیز در اختیار واشنگتن گذاشتهاند تا به عنوان سکوی پرتاب موشک های دشمن علیه خاک ایران مورد سوء استفاده قرار گیرد.
در همین حال، تحلیلگران نظامی با اشاره به ماهیت نظامی-امنیتی ابوظبی، این کشور را «سکوی پیاده نظام اسرائیل» در منطقه میدانند که علاوه بر همکاری های نظامی، طراح و مجری عملیاتهای «پرچم دروغین» علیه عمان و برخی دیگر از کشورهای منطقه بوده است.
گزارش ها همچنین از یک خیانت فناورانه رونمایی میکنند: امارات با بهره گیری از زیرساخت های هوش مصنوعی موجود در خاک خود، بانک اهداف دشمنان ایران را تکمیل کرده و در خدمتِ نقشه های شوم آنان قرار داده است.
با توجه به حملات صورتگرفته به لنج ها و شناورهای غیرنظامی ایرانی و هدف قرار گرفتن جغرافیای ساحلی کشورمان از داخل خاک این شیخ نشین، پیام تهران به ابوظبی صریح و بی ابهام است: خط قرمزها نقض شده و پاسخی سخت، مستحکم و تنبیهی در راه است تا جای مجازات برای این خیانت های مکرر فراهم شود.