به گزارش خبرآنلاین، مریم لطفعلیان در این باره افزود: ناوگان کمباین های فارس در عملیات برداشت غلات و کلزای ۲۸ استان مشارکت دارد.
به گفته او به منظور کاهش تلفات برداشت و تقویت امنیت غذایی، هر سال پیش از آغاز فصل برداشت و اعزام کمباینها، معاینه فنی این ماشینها با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و تعاونی کمباینداران انجام میشود.
لطفعلیان اضافه کرد: طی فرایند معاینه فنی، تمامی کمباینها بازسازی و بهطور کامل سرویس میشوند و لوازم مصرفی آنها تعویض یا تعمیر میشود.
او افزود: پس از چند مرحله بازدید کارشناسان متخصص، رعایت نکات فنی و انجام عملیات ضدعفونی، کارت معاینه فنی صادر میشود.
رئیس اداره امور فناوریهای مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در طول فصل برداشت، تیمهای نظارتی استان و شهرستانها، کنترل ریزش کمباین در مزارع را بهصورت مستمر انجام میدهند تا عملکرد برداشت در بالاترین سطح ممکن حفظ شود.











