کدام کشور پیام‌های آمریکا را به تهران منتقل می‌کند؟

افکار نیوز پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 10:10
وزیر پیشین راه و شهرسازی اظهار کرد: پاکستان به صورت شفاهی پیام‌هایی را از سوی آمریکا به ما منتقل می‌کند.

مهرداد بذرپاش، وزیر پیشین راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با یک شبکه خبری عربی به تحولات منطقه و حمله آمریکا و اسرائیل به ایران پرداخته است.

بذرپاش در این گفتگو اعلام کرد: سه دور مذاکرات جدی انجام دادیم، اما هیچ‌گونه تضمینی از سوی آمریکا ارائه نشد و هیچ کشوری در موقعیت ما نمی‌تواند به این طرف اعتماد کند.

او همچنین اظهار کرد: پاکستان به صورت شفاهی پیام‌هایی را از سوی آمریکا به ما منتقل می‌کند. 

وی درباره شروط ایران تأکید کرد: باید ترورها و هرگونه حمله متوقف شود، اقدامات خصمانه علیه جریان‌های مقاومت پایان یابد، تحریم‌ها لغو شود و کنترل تنگه هرمز در اختیار ایران باقی بماند. 

بذرپاش افزود: ما هرگز در خواسته های‌مان زیاده روی نکرده‌ایم و اینها به ویژه غنی‌سازی حق ماست. 

وی گفت: در عین حال ایران بارها اعلام کرده به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست و به معاهدات بین‌المللی پیوسته است. 

بذرپاش همچنین تصریح کرد: متعهد به کنترل تنگه هرمز هستیم و کشورهای متجاوز یا حامیان آن‌ها حق عبور از این آبراهه را ندارند.   تنگه هرمز متعلق به ایران است و مدیریت آن در آینده متفاوت از گذشته خواهد بود.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.