
به گزارش خبرنگار فرهنگی تابناک، امروز چهارشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۴ اتفاقی افتاد که بهخاطرش ناچاریم نامهای سرگشاده خطاب به یکی از بازیگران اسطورهای عالم سینما بنویسم! و نامه به اینصورت است:
با سلام خدمت تام کروز عزیز! بازیگری که خیلیهایمان فیلمهایش را دیدهایم و احتمالا از بعضی از آنها مثل «آخرین سامورایی» که تاریخهای دروغین هم هستند، لذت بردهایم. اما بهانه نامه ما که زیاده هم طولانی نخواهد بود، یکی دیگر از فیلمهای شماست که در آن، خیلی مستقیم و بیپرده علیه طرفداران ایرانیتان کار کردید و ما را بمباران کردید!
بله! منظورمان فیلم «تاپگان۲ (ماوریک)» است. اگر خاطرتان باشد، در قسمت اول «تاپگان»، روسها را مورد عنایت قرار دادید و با F14 هواپیمای سیاه و مثلا خفن روسها را نابود کردید. در قسمت دوم «تاپگان» هم که با رندی و زرنگی اکرانش را به روزهای پس از کرونا موکول کردید، سراغ ما ایرانیها آمدید و تاسیسات هستهایمان را بمباران کردید و بعد هم بهخاطر نجات همسنگرتان، خود را طعمه پدافند موشکی ما کردید و بعد هم که سقوط کردید و زنده ماندید، انگار که پایگاههای ما بیسر و صاحاب هستند، آمدید و یک F14مان را هم دزدیدید و بعد هم فلنگ را بسته و پرنده ما را روی ناو خودتان نشاندید؛ البته قبلش چهارپنجتا سوخو 57 نسل پنجمی و خفنمان را هم با همان F14 از رده خارج و قدیمی ما انداختید!
اما بهانه نامه ما یادآوری ابهت پوشالی و مقوایی شما در «تاپگان ۲» نیست جناب کروز عزیز! یادآوری هواپیمایی است که با آن، مثلا ایران ما را بمباران کردید و مثل خالیبندیهای رئیسجمهور زنبارهتان ترامپ، انرژی هستهای ما را از کار انداختید! یادتان هست سوار چه هواپیمایی بودید؟ F18! جنگنده ناونشینتان که با آن از روی ناو بلند شدید و از روی دریا به کوههای ما رسیدید و بعد هم هستهای مان را کوبیدید و حسابی محله را به هم ریختید.
جهت اطلاع جناب کروز عزیزمان باید بگوییم که تا امروز در جنگ واقعی و نه خیالی ما با نیروهای تروریست هموطن شما و البته کودککشها و کودکخوارهای یهودی، بهجز آنهمه پهپاد پیشرفته و خفنی که داشتید، چندقلم هواپیما هم از شما انداختهایم؛ ازجمله چند فروند F15 و F16 و تانکرهای سوخترسان و F35 که قرار نبود کسی بتواند ساقطش کند! اما امروز هم یکقلم جنس دیگر به ایناقلام افزوده شد و آن، همان اف هجدهی بود که شما سوارش شدید و ما را با آن بمباران کردید.
زیاده عرضی نیست! فقط خواستیم اینلحظات با شکوه را با شما به اشتراک بگذاریم! آخر شما چندسال پیش با اکران فیلمتان در جشنواره کن و بعد سینماهای دنیا، لحظات باشکوه کوبیدن مواضع هستهای ما را به اشتراک گذاشته و گیلاسهای شرابتان را به هم زدید.
تام عزیز! به دوستانتان بگویید ایرانیها نه با موشکهای قاتل پدافند خفن فیلم «تاپگان ۲» بلکه با یکسلاح دوشپرتاب ساخت داخل موفق به زدن F18 شما شدهاند که در محدوده چابهار شکم و دماش مورد اصابت قرار گرفته و در آبهای اقیانوس هند هم سقوط کرده است. همه پادهای الکترونیک پیشرفته و خفن جنگ الکترونیک عقاب بیچاره هم سودی به حالش نداشته و ساقط شده است.
راستی تا نامه را به پایان نرساندهایم، ایننکته را از طرف ایرانیها خدمت شما گوشزد کنیم؛ ایران، مثل زمینهای جنگ الکی و مقوایی فیلمهای هالیوودی نیست! اگر وارد آسمان ما شوید، احتمال اینکه سالم برگردید کم است!
یادش به خیر چندوقت پیش هم اینمطلب را درباره شما نوشته بودیم. مرورش ضرری ندارد:
* «ترس از F35 از خود واقعیاش کارسازتر است/تام کروز را باور کردید قهرمانان خودمان را نه؟»
صادق وفایی