اولویت‌بندی بازسازی صنایع آسیب‌دیده در جنگ

صدا و سیما چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 22:52
وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه جامع برای بازسازی کارخانه‌های آسیب‌دیده خبر داد و گفت: تولید کشور با مدیریت اولویت‌ها دچار کمبود نخواهد شد.

سید محمد اتابک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به وضعیت کارخانه‌هایی که به‌طور کامل آسیب دیده‌اند، گفت: این واحد‌ها در حال حاضر توسط تیم‌های کارشناسی از سوی استان‌ها و وزارت صمت در حال بررسی دقیق هستند.

وی افزود: در این فرآیند، جمع‌بندی لازم با واحد‌های تولیدی انجام می‌شود تا نسبت به تخصیص مجدد ظرفیت‌ها و همچنین تسریع در راه‌اندازی کارخانه‌هایی که امکان بازگشت سریع‌تری به چرخه تولید دارند، اقدام شود.

وزیر صمت تأکید کرد: در اولویت‌بندی انجام‌شده، کارخانه‌هایی که محصولات آنها در زنجیره تولید سایر کالا‌ها کاربرد گسترده‌تری دارد، در اولویت نخست بازسازی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به حمایت‌های در نظر گرفته‌شده برای واحد‌های آسیب‌دیده گفت: تخصیص ارز، ارائه تسهیلات، برقراری بیمه بیکاری برای کارگران، و همچنین مساعدت در پرداخت‌های تأمین اجتماعی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: همزمان با این اقدامات، فرآیند بازسازی واحد‌های صنعتی نیز آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به نگرانی‌ها درباره کمبود در تولید، افزود: برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای انجام شده که روند تولید کشور بدون اختلال ادامه یابد و در تأمین کالا‌ها با کمبودی مواجه نخواهیم شد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.