اگر هنگام حمله هوایی در طبقات بالای ساختمان بودیم، چه کنیم؟

بهداشت نیوز چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 14:55

اگر هنگام حمله هوایی در طبقات بالای ساختمان بودیم، چه کنیم؟
در صورت امکان، نخستین اقدام ایمن برای افرادی که در طبقات بالای برج‌ها و آپارتمان‌ها حضور دارند، حرکت به سمت طبقات پایین‌تر ساختمان است.
اگر پایین رفتن از ساختمان یا رسیدن به طبقات پایین‌تر امکان‌پذیر نباشد، بهترین گزینه پناه گرفتن در بخش‌های مرکزی ساختمان است. راهروهای داخلی، فضاهایی که دیوارهای بیشتری در اطراف دارند و اتاق‌هایی که پنجره ندارند، نسبت به نقاط نزدیک به نما یا پنجره‌ها ایمن‌تر هستند.


در چنین شرایطی افراد تا حد امکان از شیشه‌ها و پنجره‌ها فاصله بگیرند زیرا موج انفجار می‌تواند باعث شکستن شیشه‌ها و پرتاب قطعات خطرناک شود.
بهتر است افراد روی زمین دراز بکشند یا در کنار دیوارهای داخلی پناه بگیرند و سر و گردن خود را با دست‌ها، کیف یا هر وسیله‌ای که در اختیار دارند محافظت کنند.
یکی از اقدامات ساده اما مؤثر در کاهش اثر موج انفجار، باز گذاشتن درهای داخلی اتاق‌هاست. این کار می‌تواند به کاهش فشار ناشی از موج انفجار در فضای بسته کمک کند و از تخریب شدید درها و دیوارها جلوگیری کند.

نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.