هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان تمدید شد؛ کاهش ۸درجه‌ای دما

خبرگزاری مهر چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 14:30
سمنان- مدیرکل هواشناسی استان سمنان از تمدید هشدار نارنجی تا ۴۸ساعت آینده خبر داد و نسبت به بارش شدید باران و تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما هشدار داد.

سید ایرج مصطفوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هواشناسی استان سمنان در پی استقرار سامانه کم فشار بارشی و همچنین بارش سنگین باران و تگرگ در اقصی نقاط این استان هشدار نارنجی خود را تمدید کرده است، تاکید کرد: این هشدار تا بعد از ظهر جمعه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بارش شدید باران، رگبار پراکنده و تگرگ به خصوص در ارتفاعات، رعد و برق، وزش باد شدید، و مه آلودگی و در پی آن کاهش دید افقی به خصوص در گردنه ها و محورهای مواصلاتی مرتفع از جمله موضوعات مطروحه در این هشدار نارنجی هواشناسی است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به آب گرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی به دلیل بارش شدید و مه آلودگی بیان کرد: مسافران نوروزی در این شرایط باید احتیاط را لحاظ کنند.

مصطفوی با بیان اینکه کشاورزان و باغداران و همچنین گلخانه داران و دامداران نیز باید تمهیدات لازم را به واسطه بارش باران، تگرگ و وزش باد شدید همچنین کاهش دمای هوا تدارک ببینند، افزود: از امروز چهارشنبه تا بعد از ظهر روز جمعه همچنین شاهد کاهش بین چهار الی هشت درجه ای دمای هوا در استان خواهیم بود.

وی افزود: خودداری از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق کوهستانی و مرتفع، خود داری از مسافرت های غیرضروری به ویژه در نقاط شمالی و مرتفع استان سمنان مانند توسکستان و خوش ییلاق و کیاسر و ... عدم استقرار در مسیل و مصب رودخانه ها، خود داری از فعالیت‌های طبیعت گردی و ... در زمره دیگر توصیه‌های هواشناسی در هشدار نارنجی خود خطاب به مردم استان و مسافران نوروزی و زائران رضوی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.