مواد غذایی که استرس را بیشتر می‌کنند

خبرآنلاین چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 12:33
کارشناسان می‌گویند غذایی که مصرف می‌کنیم، می‌تواند با تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی به کاهش آثار استرس بر بدن کمک کند.

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، همان‌طور که برخی مواد غذایی در مهار استرس موثرند، برخی دیگر هم استرس را افزایش می‌دهند؛ به‌ویژه شکر و کافئین.

طبق گزارشی از دانشگاه کمبریج، کافئین به گیرنده‌های آدنوزین حمله می‌کند و «در تشدید اضطراب و اختلالات خواب نقش دارد». متخصصان به افرادی که استرس یا مشکلات اضطرابی دارند، توصیه می‌کنند قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار دیگر را از رژیم غذایی حذف کنند یا مصرف آن‌ها را کاهش دهند. 

شکر هم معادل استرس است. به گفته یک متخصص تغذیه، «بیسکوییت‌ها، کیک‌ها و غلات شیرین احساس استرس را افزایش می‌دهند. اگرچه پس از خوردن و لذت‌ بردن از شیرینی موردعلاقه‌تان آرام می‌شوید،اما عمر این آرامش کوتاه است».

به گزارش سایت اطلاع رسانی «کلینیک کلیولند»، تحقیقات جدید هم این توصیه او را تایید می‌کنند زیرا دریافته‌اند که خوردن غذاهای چرب یا شیرین قبل یا حین رویدادی استرس‌زا عملکرد مغز و قلب را کاهش می‌دهد و روند بهبود بدن پس از اثر استرس را کند می‌کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.