به گزارش اقتصادنیوز، حمله آمریکا و اسرائیل علیه ایران وارد بیست و ششمین روز خود شد. جنگی که نزدیک به یک ماه است کلیده خورده و در طول این مدت بارها شهرهای ایران هدف حمله جنگندهها قرار گرفته است. سپاه پاسداران نیز پاسخ های متقابل به حملات داد و علاوه بر هدف گرفتن منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه، تل آویو، حیفا و ...را زیر ضرب موشک های خود برد.
روز گذشته در مهمترین بخش از تحولات جنگ، دونالد ترامپ مدعی شد که مذاکراتی را با ایران آغاز کرده است او حتی مدعی شد ویتکاف، کوشنر و مارکو روبیو قرار است این مذاکرات را به پیش ببرند.
اقتصادنیوز در بیست و ششمین روز از جنگ علیه ایران، به مثابه بیست و پنج روز گذشته مهمترین اتفاقات را در ادامه گزارش می دهد؛
*************
اکسیوس ادعا کرد: ایالات متحده طرح ۱۵ مادهای خود را برای پایان دادن به جنگ علیه ایران، با اسرائیل در میان گذاشته و ادعا کرده که ایران با بسیاری از نکات کلیدی آن موافقت کرده است. اما هیچ مدرک ملموسی مبنی بر وجود چنین توافقی وجود ندارد.
دو منبع اسرائیلی میگویند بنیامین نتانیاهو، نگران است که ترامپ ممکن است به توافقی دست یابد که از اهداف اسرائیل کوتاه بیاید و شامل امتیازات قابل توجهی باشد.
منبع دیگری نیز گفت که رهبران اسرائیل نسبت به اینکه ایران واقعاً امتیازاتی را که آمریکا ادعا میکند ارائه کرده باشد تردید دارند.
بانک آمریکایی گلدمن ساکس از خوشبینی خود در مورد بازار نفت کوتاه آمده و قیمتی فراتر رکورد قیمت نفت در جنگ اوکراین پیشبینی کرده است.
تحلیلگران نفتی این بانک سرمایهگذاری پیشبینی خود برای قیمت نفت برنت در ماه آوریل را از ۸۵ دلار به ۱۱۵ دلار افزایش دادند و گفتند که احتمالا اوج قیمت در اوایل آوریل حتی بالاتر نیز خواهد بود.
آنها میگویند، احتمال اینکه قیمت نفت برنت از رکورد ۱۴۷ دلاری ثبت شده در سال ۲۰۰۸ فراتر روند بسیار زیاد است؛ این رقم از رکورد قیمتی ناشی از جنگ اوکراین هم بالاتر است
رادیو ملی آمریکا به نقل از مقام نظامی صهیونیستی ادعا کرد: ارتش اسرائیل نمیداند ترامپ چه زمانی پایان جنگ را اعلام خواهد کرد.
این رسانه مدعی شد: بازه زمانی جنگ ممکن است کوتاهتر شود چرا که ایالات متحده در تلاش است تا به جنگ پایان دهد
بامداد روز چهارشنبه پنجم فروردین صدا چند انفجار در مناطقی از تهران به گوش رسید.
سیانان: تهران به واشنگتن اطلاع داده که تمایلی به از سرگیری مذاکرات با ویتکاف و کوشنر ندارد و ونس، معاون رئیسجمهور را ترجیح میدهد
این خبر در حال تکمیل است ....