
به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما از وزارت صمت؛ آقای محمدمسعود سمیعینژاد با اشاره به عملکرد چشمگیر صنعت فولاد کشور، گفت: تولیدکنندگان شمش فولادی کشور از ابتدای فروردینماه تا پایان بهمنماه ۱۴۰۴ بیش از ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بیلت، بلوم و اسلب تولید کردند.
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ادامه داد: این دستاورد مهم، رشدی ۱۰ و هفت دهم درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۳ به همراه داشته و بیانگر پویایی و توانمندی بالای تولیدکنندگان داخلی است.
سمیعینژاد گفت: برای روشنتر شدن ابعاد این موفقیت در تولید و زنجیره فولاد کشور، لازم است اشاره کنیم که در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۳، تولید شمش فولادی کشور رقمی حدود ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن را به ثبت رسانده بود، این افزایش قابل توجه در سال ۱۴۰۴، حاصل تلاش مستمر در این صنعت کلیدی است.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه هم اکنون نیز، شرکتهای فولادی کشور با بهرهگیری از تمام ظرفیت خود، به صورت شبانهروزی در حال تولید هستند تا بتوانند به طور کامل نیازهای بازار داخلی را تامین کرده و در عین حال، از طریق صادرات، به ارزآوری و تقویت اقتصاد ملی کمک کنند.
گفتنی است؛ این سطح از تولید، توانمندی فنی و مدیریتی بالای زنجیره فولاد کشور را به خوبی نشان میدهد و با ادامه این روند رو به رشد و اتخاذ برنامهریزیهای راهبردی آتی، انتظار میرود جایگاه ایران در بازارهای جهانی فولاد نه تنها حفظ، بلکه شاهد ارتقاء قابل توجهی نیز باشیم.
بیشتر بخوانید: ظرفیت تولید فولاد کشور ۵۰ برابر شده است